Presentació de treballs sobre el tortosí - II FESTIVAL POSA-HI TÚ L'ACCENT
Treballs sobre el tortosí – homenatge a Joan Beltran i Albert Aragonès

Els treballs sobre el tortosí centren aquesta sessió del II Festival Posa-hi Tu l’Accent, dedicada a posar en valor l’aportació de dos lingüistes estretament vinculats a l’estudi del català de les Terres de l’Ebre: Joan Beltran i Albert Aragonès. L’activitat tindrà lloc el 23 d’octubre de 2026, dins del bloc acadèmic del festival.

Treballs sobre el tortosí i recerca lingüística

La sessió ret homenatge a l’obra dels dos lingüistes tortosins i estarà conduïda pel professor de la Universitat Rovira i Virgili Miquel Àngel Pradilla.

A més, l’activitat permet situar el tortosí dins del conjunt de varietats dialectals de la llengua catalana. El parlar propi de les Terres de l’Ebre presenta trets fonètics, morfològics i lèxics que han estat objecte d’estudi durant dècades.

D’altra banda, la recerca sobre aquests parlars contribueix a documentar formes pròpies i a entendre millor la continuïtat lingüística entre territoris.

Alhora, aquests estudis tenen un valor especial per a la transmissió del patrimoni lingüístic local i per a la divulgació entre noves generacions.

Joan Beltran i Albert Aragonès

El programa del festival dedica aquest espai específic a recordar el llegat de Joan Beltran i Albert Aragonès, dos noms importants en l’estudi i la divulgació del català de les Terres de l’Ebre.

D’aquesta manera, el festival no només aborda la diversitat dialectal des d’una perspectiva general. També posa el focus en la recerca desenvolupada des del mateix territori.

A més, la participació de Miquel Àngel Pradilla connecta aquest homenatge amb la investigació universitària i amb els estudis contemporanis sobre variació lingüística.

El tortosí dins Posa-hi Tu l’Accent

El II Festival Posa-hi Tu l’Accent se celebrarà a Tortosa del 23 al 25 d’octubre de 2026 i està dedicat a la promoció de les varietats dialectals del català.

Per això, el tortosí ocupa un lloc destacat dins de la programació d’aquesta edició.

A continuació, el mateix bloc acadèmic inclourà una taula rodona sobre les institucions normativitzadores de la llengua, amb representants de l’Institut d’Estudis Catalans, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i l’Acadèmia Aragonesa de la Llengua.

Finalment, aquesta sessió contribueix a reconèixer la tasca de recerca feta des de Tortosa i a situar els parlars ebrencs dins del debat general sobre la diversitat del català.

Informació pràctica

Data: divendres 23 d’octubre de 2026
Activitat: presentació de treballs sobre el tortosí
Homenatge: Joan Beltran i Albert Aragonès
A càrrec de: Miquel Àngel Pradilla, professor de la URV
Festival: II Festival Posa-hi Tu l’Accent
Bloc: acadèmic
Lloc: Centre Cívic de Ferreries

Data: 23 octubre 2026
Hora d'inici: 19:00
Organitzador: Ajuntament de Tortosa
Centre Cívic de Ferreries

Subscriu-te

Omple el formulari per estar atent a tota l’actualitat.